Search

کلیدهای ایجاد رابطه تاثیر گذار در فروش

تمایز بین کالاها روزبه‌روز کمتر می‌شود، ارتباطات می‌تواند به عنوان یک منبع اصلی برای ایجاد مزیت رقابتی بیان شود. مردم حتی حاضرند یک جنس نامرغوب را از یک فروشنده روابط عالی خریداری کنند. ارتباطات خوب بر وفاداری مشتریان تکرار خرید می‌افزاید این به معنای سود بیشتر است.
مشتریان در فکر خرید جدید ترین کالاها نیستند، بلکه در پی مشاور قابل‌اعتمادند.
اعتماد

فرشگاه ساز خوب

راه اندازی فروشگاه اینترنتی,طراحی فروشگاه اینترنتی,فروشگاه ساز,طراحی سایت فروشگاهی,فروش فروشگاه اینترنتی,خرید فروشگاه اینترنتی
اعتماد، علت کلیدی، در برقراری روابط است مانند چسب، مشتری و فروشنده را به نیز متصل می‌کند. فروش مدرن بر پایه توانایی ایجاد اعتماد بنا شده است.

جهت این که فروشنده موفق شوید، بایستی از فروش صرف محصولات خدمات، نه فقط به سمت فروش راه‌حل‌ها، بلکه به سوی ایجاد اعتماد و قابل‌اعتماد ماندن، تغییر موضع دهید. پایداری ، ناشی از عدم اعتماد است. زمانی که مشتری احتیاجات واقعی خود را با شما در بین نمی‌گذارد، کار خیلی ی نمی‌توانید انجام دهید. راه غلبه بر این وضعیت این است که اعتماد و اطمینان ضروری را به وجود آورید تا مشتری به طور طبیعی، آنچه را که شما می بایست بدانید ، بازگو نماید .
چگونه اعتماد ایجاد کنیم؟

چنانچه بخواهید پیام تاثیر گذار ی از اعتماد را به مشتریان و افرادی که در اطراف شما هستند بفرستید، اصول زیر را دنبال بکنید .
افراد دیگر را محور قرار دهید

افراد دیگر را در محور قرار دادن، در واقع به معنای انعطاف‌پذیر بودن است. اشتیاق جهت تطبیق دادن دیدگاه مان با عقاید دیگران یکی از مهارت‌های متقاعدسازی است. زمانی که مردم حس کنند که شما علاوه بر علایق خودتان، به علایق آن‌ها می‌اندیشید، کم‌کم به شما اعتماد خواهند کرد. حس علاقه پرشوری را برای یاری به دیگران ، برای دستیابی به اهدافشان ایجاد بکنید و به طور خستگی‌ناپذیری در مورد جهان ی مشتریان کنجکاوی بکنید . مسلما آنچه را که پیشکش بکنید چندین مساوی پس خواهید گرفت.

جهت اینکه به جمع ۱۰ درصد فروشندگان برتر بپیوندید، نه فقط موفق یت در تجارت خودتان، بلکه خوب یت تجارت مشتریان را نیز ملاک قرار دهید. زمانی که برای خوب یت مشتری می‌کوشید، آن‌ها به نوبه برای خوب یت شما تلاش خواهند کرد.
بهترین کار را برای مشتری انجام دهید

در هر موقعیتی بدون غرض بهترین کار را جهت مشتری انجام دهید؛ بدین معنا که چنانچه راه‌حل شما، برای مشتری مناسب نیست، موضوع را به وی بگویید و پیشنهاد بکنید که می بایست چه کاری انجام دهد. ممکن است در اینجا گاهي معلت ات را از دست بدهید اما مشتری صداقت شما را هرگز از یاد نخواهد برد.
گوش بکنید

هرچه بیشتر گوش بکنید ، بیشتر مجذوب اظهارات مردم شده آن‌ها شما را بیشتر رفیق داشته، به شما اعتماد کرده خواستار انجام معلت ه با شما خواهند بود. فروشنده ماهر، وقتی که مشتری حرف می‌کند با توجه کامل گوش می‌کند. زیرا زمانی که گوش می‌کنید متوجه می‌شوید که چه موضوعاتی جهت مشتری ارزش دارد. هرگاه با مشتری حرف می‌کنید در بالای سرش ابر سفیدی را تصور بکنید که نوشته‌شده «کاری کن که احساس کنم مهم هستم». ایجاد این حس در مشتری به اندازه برآوردن نیازهایش کاملا حیاتی است.

این تصور را ایجاد بکنید که شما جهت ارتباطات ، بیش از فروش ارزش قائلید. ماموریت شخصی شما این است که هر کار ممکن را جهت مشتریان انجام دهید تا آن‌ها مطمئن شوند که تمام امکانات و منابع سازمان شما برای کمک به حصول اهداف وی از طریق محصولات خدمات‌تان به کار گرفته می‌شود این به معنای مشارکت در حل مساله است.
بعد از فروش با مشتری ارتباط بگیرید

در دوره‌های آموزش فروش، وقت ی از شرکت ‌کنندگان می‌خواهیم افرادی که بعد از فروش با مشتریان ارتباط می‌گیرند، دست‌هایشان را بالا ببرند. اکثرا ٌ درحدود ۱۵ تا ۲۰ درصد این کار را انجام می‌دهند. وقت ی پرسش می‌کنیم که براي چه بعد از فروش، با تلفن آن را پیگیری نمی‌کنید، اکثرا ٌ می‌گویند ممکن است ایرادی وجود داشته باشد محصول یا خدمت ممکن است دقیقا آن چیزی نباشد که مشتری توقعش را داشته است. اما آن فرصت ازدست رفته محسوب می‌شود. هیچ‌چیز بیش از این که فروشنده بعد از فروش با مشتری ارتباط بگیرد یا شخصا در محل حاضر شود، باعث استحکام روابط خریدار فروشنده نمی‌شود. همواره این کار را انجام دهید. به برای زمانی که اشکالی وجود داشته باشد.
روراست باشید

چنانچه می‌دانستید که قرار است گفتار کردارتان در روزنامه‌های فردا به طور دقیق نگاشته شود، همینروش را برمی‌گزیدید؟ کلامتان را همچون عهد و پیمان محکم بکنید ، جهت مثال اگر می‌گویید: «صبح پنجشنبه سفارش شما آماده خواهد بود.» طرف مقابلتان را از این امر مطمئن بکنید تا آن‌ها بتوانند جهت آن روز پروگرام ‌ریزی کنند. قابل‌اعتماد بودن شماست که پایه‌های اعتماد و احترام را بنا می‌نهد.
مؤدب باشید

یکی از ویژگی‌های افراد مؤدب که سبب می‌شود به آن‌ها اعتماد کنیم این است که رفتار خوشایند، شایسته و پسندیده آن‌ها باعث محبوبیتشان می‌شود. آن‌ها دوست‌داشتنی‌تر به نظر می‌رسند ما مشتاق انجام معلت ه با آن‌ها هستیم. حتی چنانچه موفق به فروش نشدید یا مشتری با لحن نامناسبی با شما حرف کرد، باز احترام و نزاکت خود را حفظ بکنید . هرگز نگذارید مشتری احساس رنجش یا ناراحتی نماید. خونسردی خود را حفظ کرده سعی بکنید به طور عاقلانه کشف بکنید که عیب کار کجا بوده است. فقط به این علت که بازنده شده‌اید پل‌های پشت سرتان را خراب نکنید، در غیر این صورت موقعیت‌های دیگری را در آینده از دست خواهید داد.
قدردان باشید

ارتباطات مستمر سبب می‌شود تا ارتباطات ، عادی و بی‌ارزش فرض نشوند. جهت مشتریان پیام تشکر بفرستید: « ما به خرید شما ارج می‌نهیم از روش شما در برخورد با ما بسیار زیاد سپاسگذاریم.» قدرت پیام تشکر فوق‌العاده است، زیرا یک قدم فراتر از تلفن کردن است و دریافت‌کننده پیام، متوجه می‌شود که برای تهیه پیام تشکر وقت و انرژی بیشتری نسبت به تلفن کردن، صرف کرده ‌اید و به همین دلیل مهربانی شما را فراموش نخواهد کرد.
مردم ابتدا فرد شخص را می‌خرند

توانایی ایجاد اعتماد برای برقراری رابطه بسیار زیاد حیاتی است، ولی جهت این که اینآموزش تاثیر گذار واقع شود، مهارت دیگری می بایست کسب شود آن روشی است که با افراد در سطح فردی (شخصی) رابطه برقرار کنیم.

در ایجاد رابطه با مردم، هرگز بر فرق ‌های بین خودتان تاکید نکنید. در عوض روی شباهت‌ها، وجوه اشتراک، نقطه نظرات مشابه و عملکرده ای همسان تاکید بکنید .

تمثیلی کهن از قانون تشدید در موسیقی وجود دارد. چنانچه یکی از تارهای گیتار را بکشید نزدیک گیتار دیگری نگه‌دارید، با اینکه آن دو هیچ ارتباط ی با یکدیگر ندارند، اما همان تار در گیتار بعدی شروع به لرزش می‌کند. بر همین قیاس، آدم ‌ها افرادی را که با آن‌ها در طول موج می باشند ، نظر ‌هایشان را درک کرده ، توافق نظر و علایق مشترک داشته باشند، رفیق دارند.

به یا داشته باشید چنانچه «بعد از اولین فروش» رابطه ایجاد نکنیم، فروش‌های بعدی هم صورت نخواهد پذیرفت.
یکی از عواملی که رقبایتان هرگز قادر به تقلید آن نیستند، نحوه رابطه شما با مشتریان است.

اعتماد، شرط اولیه برای وفاداری است در نهایت وفاداری است که سبب دوباره تکرار معلت ات می‌شود. سعی بکنید در ایجاد اعتماد فوق‌العاده باشید.




پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *