Search

طراحی لوگو : ۶ نکته با ارزش و ضروری در طراحی آرم و نشانه یا لوگو

طراحی لوگو : ۶ نکته با ارزش و ضروری در طراحی آرم و نشانه یا لوگو

در این نوشته قصد داریم تا شما دوستان عزیز را با اصول طراحی لوگو آشنا کنیم. همچنین درادامه این نوشته به ۶ نکته مهم و اساسی در زمینه طراحی لوگو یا نشانه میپردازیم.

طراحی لوگو و نشانه یا آرم

یک لوگوی ایده آل چیزی فراتر از یک عکس یا نوشته هست و لوگو خوب قصه کسب و کار شما را بیان می نماید و انتقال دهنده ایـن هست که شما که می باشید ؟ و چه کاری انجام می دهید ؟

Image result for ‫نکات کلیدی در  طراحی لوگو‬‎

برای طراحی لوگو کلیک کنید

طراحی یک لوگو متناسب و ایده برای کسب و کار شما بسیار با ارزش و حیاتی هست و در ایـن وقت که هر ساوقت و شرکت و …. نیاز ضروری به وب سایت و بودن در شبکه های اجتماعی دارند نیاز به طراحی لوگو بیشتر از هر وقت دیگـر ی افزوده شدن پیدا کـرده است .

چنانچه برای طراحی لوگوی ایده آل مراحل زیر را مرور بکنید و متناسب با کار خود طراحی لوگو پیشرفته خود را شروع کنید .

 

۱.عملکرد لوگوی خود را معین بکنید :

یک لوگو به وسیله ی رنگ ها و فونت ها و اشکال هندسی و عکس ها و … نمایانگر برند شماست . معین بودن ایـن مسئله که برای چه هدفی نیاز به لوگو دارید می تواند شما را در تصمیم گیری کمک نماید .

  • افزوده شدن معرفت : آیا ساوقت شما اخیرا شکل گرفته هست ؟ و یا با رقیبان زیادی رقابت می بکنید ؟ .. داشتن یک لوگوی “قدرتمند” به شما کمک می نماید تا مشتریانتان برند شما را به راحتی شناسایی کنند.
  • ایجاد ماندگاری : مشتریان با چشمانشان خرید می کنند ! مد نظر داشته باشید که عکس های بهتر از متن ها و خدمات و محصولات در ذهن ماندگار می شوند
  • ایجاد اعتماد : بخشی از جذب و افزوده شدن مشتری بستگی به تمایل آنها به اعتماد کردن به شمهست و لوگویی که بتواند صداقت و درستی را به مخاطب منتقل نماید کار شما را در جذب مشتری آسان خواهد نمود.
  • افزوده شدن تحسین : چنانچه هم اکنون مشتریان به کسب و کار شما دید خوبی دارند بایستی لوگویی طراحی بکنید که نمایانگر آسانی و هوش و ذکاوت است و ار اثر گذاری خوبی برخوردار باشد.

طراحی لوگو و طراحی سایت

۲. با در نظـر گرفتن بازار هدف خود تصمیم بگیرید.

بسیار با ارزش هست که معین بکنید چه اشخاصی مشتری شما می باشند ؟ (مشتری خود را انتخاب بکنید ) و لوگو خود را متناسب با آن اشویِژه طراحی بکنید .

طراحی لوگو , لوگو , آرم , نشانه , اصول طراحی لوگو , طراحی حروف لوگو , رنگ لوگو , سفارش لوگو , کاربرد های لوگو , طراحی لوگو , طرح لوگو

  • به عنوان مثال یک لوگوی مناسب برای گل فروشی می تواند از یک فونت ویِژه و عجیب استفاده نماید و رنگ های روشن برای آن در نظـر گرفته شود و کاملا واضح هست که ایـن طرح برای یک گاراژ مرمت و سرویس خودرو کلا مناسب نیست.
  • یک لوگو متناسب برای شرکت حقوقی بایستی نمایانگر صداقت و قدرت باشد.

۳.  آیا نیاز هست که لوگو حاوی نام شرکت باشد ؟

اما که شما می خواهید نام خود را برای شناسایی کسب و کارتان در ذهن مشتری حک بکنید اما همواره بکار بردن نام در طراحی لوگو ایده مناسبی نیست .

  • در صورتی که نام ساوقت یا شرکت بسیار زیاد و یا عمومی است یا عموما ترجمه درستی ندارد بکاربردن نام شرکت در لوگو را فراموش بکنید .
  • لوگو شرکت را در تمام حد هایی که نیاز هست در محل های متفاوت استفاده بکنید تصور بکنید در بعضی مواقع نام شرکت در همه جا خوانا نیست و چنانچه نام ساوقت شما در کنار لوگو همواره خوانا نیست نام آن را بکار نبرید.

۴. از رنگ بندی ساوقت پیروی بکنید

در صورتی که مجموعه شما از رنگ ها در تبلیغات  به درستی استفاده کـرده و رنگ بندی خاصی برای خود در ذهن مخاطبین ثبت کـرده هست بسیار با ارزش هست که آن رنگ ها در لوگو بکار بروند.

  • استفاده همیشگی از رنگهای ویِژه در ساوقت حس آشنایی ایجاد می نماید .
  • چنانچه ساوقت شما با طیف رنگ های ویِژه برند سازی شود و در ذهن مردن یک حس آشنایی ناخود آگاه با آن رنگ ها ایجاد می شـود .
  • در صورتی که ساوقت شما برای خود رنگ هایی خاصی در نظـر نگرفته و یا کسب و کار شما در حال راه اندازی است توصیه می کنیم مطالعاتی در مورد روانشناسی رنگ ها و کاربرد آنها در طراحی داشته باشید.

۵. از لوگوی برند های مشهور الهام بگیرید ولی کپی نکنید !

ساختن لوگویی مشابه برند های مشهور و مورد علاقه ممکن است  وسوسه بر انگیز باشد ؛ اما برای مخاطبین ایـن کار تنبلی و عدم خلاقیت و بی استعدادی ساوقت اطلاق می شـود .

  • لوگو های برند های مشهور در زمینه کاری خودتان را ارزیابی بکنید و چه چیزی در آنها برای شما جذاب هست ؟ چه نکته ی بد وجود دارد ؟  اما بسیار درگیر ایـن مسئله نشوید ارزیابی ۱۰ – ۱۲ لوگو برای ایـن که به شما برای خلاقیت در ایجاد لوگو و پروراندن ایده ضروری است .
  • یک لوگو ی ایده آل بایستی آسان و به یاد ماندنی و متناسب با کسب و کار باشد . با در نظـر گرفتن ایـن مورد کار را دنبال بکنید .

۶. لطفا آسان باشید …

در حالی که ممکن است کوشش بکنید با طراحی لوگوی تجاری خود پیغام های زیادی را منتقل بکنید اما زیاده کاری در ایـن امر موفقیت را به تهدید می اندازد.

  • از بکار گیری رنگهای زیاد اجتناب بکنید و از یک فونت استفاده بکنید و یک لوگوی گیج کننده و شلوغ هیچ پیامی را نمی تواند انتقال دهد..
  • چنانچه از اجزای زیادی در تهیه لوگو استفاده بکنید درک آن برای مخاطب سخت می شـود و نمی دانند به کجا دقت کنند و چه پیامی در آن پنهان است .
  • Image result for ‫نکات کلیدی در  طراحی لوگو‬‎

استیو جابز در مورد آسانی میگوید :

آسانی کلمه مقدسی است . بدست آوردن آسانی سخت تر از بدست آوردن پیچیدگی هست چون شما بایستی به سختی کار بکنید تا اندیشه خود را سامان دهید و آن را آسان کنید .

منبع




پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *